W dniach 15-16 października 2025 roku odbyła się V Kon­fe­ren­c­ja Dy­dak­tycz­na Na­u­cza­nie Przed­mio­tów Ścis­łych i Tech­nicz­nych. Wy­da­rze­nie zos­ta­ło zor­ga­ni­zo­wa­ne przez Po­li­tech­ni­kę Łódzką, Po­li­tech­ni­kę Częs­to­chow­s­ką oraz Uni­wer­sy­tet Ja­na Dłu­go­sza w Częs­to­cho­wie. Te­ma­ty­ka kon­fe­ren­c­ji sku­pi­ła się na wyz­wa­niach edu­kac­ji STEM, obej­mu­jąc za­gad­nie­nia od me­tod ak­ty­wi­zo­wa­nia ucz­niów i stu­den­tów, przez ro­lę tech­no­logii i sztucz­nej in­te­li­gen­c­ji w e­du­kac­ji, aż po spe­cy­fi­kę na­u­cza­nia ma­te­ma­ty­ki i przed­mio­tów tech­nicz­nych na róż­nych po­zio­mach. Kon­fe­ren­c­ja za­koń­czy­ła się dys­kus­ją na te­mat: Wyz­wa­nia edu­kac­ji STEM - ewo­luc­ja czy re­wo­luc­ja. W Kon­fe­ren­c­ji uczes­t­ni­czy­ły: Mo­ni­ka Ró­żań­s­ka-­Bo­czu­la, Urszula Bro­no­wic­ka-­Miel­ni­czuk.